eKapija: MPLS tehnologija je investicija u budućnost

MPLS
Data centar je definitivno temelj našeg poslovanja, jer bez pouzdane infrastrukture nema ni kvalitetnih servisa. Sva najmodernija serverska i storage oprema je skoro beskorisna ako nema stabilnog i konstantnog električnog napajanja i ako operativni uslovi, u smislu temperature i vlažnosti vazduha, nisu adekvatni. Stabilnost i pouzdanost su ono što naši klijenti očekuju od nas, i od IT-a generalno.

Ovako Goran Martić, direktor kompanije NetCast, objašnjava zašto je kompanija posebno ponosna na svoj Data centar, koji predstavlja osnovu svih njihovih servisa. U razgovoru za eKapiju on dodaje da je NetCast sredinom 2015. godine, među prvima u regionu, a svakako prvi u Srbiji, prošao kroz rigorozni dvodnevni audit i postao Cisco CMSP (Cloud and Managed Services Program) partner.- Proverom su obuhvaćeni svi aspekti pružanja managed (mrežnih) i klaud servisa, ne samo tehnički, nego i operativni, u smislu sistema i alata podrške i slično. Zato volimo da kažemo da su mrežni i klaud servisi u našoj DNK, jer se time bavimo primarno i od samog osnivanja – kaže Martić.

eKapija: Kako ste odlučili da investirate u tako skupu opremu kao što je MPLS?

– Ta oprema je investicija u budućnost. Ne mislim ovde na budućnost Netcasta, već na budućnost naših klijenata i cele IT industrije. MPLS je centralna linija spajanja svih ljudi, opreme, servisa i softvera kompanije budućnosti. Sada je vreme da se gradi ta osnova ako ne želimo da, za koju godinu, dođemo u situaciju da naš sistem bude nekompatibilan s novim tehnologijama, servisima ili zahtevima tržišta. Ovde mislim na IT sisteme kompanija, a podrazumeva se da mi moramo biti ti koji ćemo im to omogućiti.

eKapija: Šta to znači u praksi?

– To znači da kompanija može da ima zaista integrisan IT sistem. To je suština MPLS-a. Sva ključna serverska arhitektura (samim tim i svi podaci) bilo koje kompanije čuva se u savršeno bezbednim uslovima našeg Data centra i oslanja na naše resurse po potrebi. Svi ljudi i poslovnice kompanije su međusobno povezani sigurnom i kontrolisanom vezom i svako od njih koristi one klaud servise ili informacije koji su im potrebni, a na taj sistem se po potrebi lako dodaju novi servisi, oprema, poslovnice, zaposleni ili korisnici. Na ovaj način kompanije dobijaju najbolje od oba sveta – s jedne strane apsolutnu kontrolu i bezbednost podataka uz vrhunske performanse „sopstvenog Data centra“, a s druge jednostavnost i plaćanje po utrošku na mesečnom nivou.

Vreme velikih investicija u opremu i IT osoblje je prošlost. Naš zadatak je da za svoje klijente postavimo MPLS kao IT sistem budućnosti koji će omogućiti apsolutnu optimizaciju troškova, bolju iskorišćenost vremena i značajno povećanje efikasnosti.

Ono što mogu da garantujem je da će svaka kompanija koja u ovom trenutku ne izgradi takav fleksibilan sistem uskoro biti u problemu i prinuđena da restrukturira ili u potpunosti menja svu svoju opremu, veze i radne procese.

eKapija: Koje su tu prednosti za vaše korisnike?

– Pre svega manje brige. Štedimo klijentima vreme i energiju i time im omogućavamo da se fokusiraju na svoju primarnu delatnost. Dodatno, s obzirom na to da se radi o managed servisima, klijent uvek ima pristup modernoj tehnologiji, a da pritom ne brine o IT kadrovima koji te sisteme treba da održavaju. Prema našem iskustvu, ljudi su spremni da plate i više nego što su planirali ako partner preuzme na sebe deo odgovornosti na adekvatan način.

eKapija: Čime se još NetCast bavi? Koliko ljudi je trenutno zaposleno u vašoj kompaniji?

– Od samog osnivanja kompanije, 2012. godine, postavili smo jednostavnu premisu – da se bavimo „povezivanjem ljudi, aplikacija, uređaja i podataka“. Pošli smo od toga da je tehnologija, usled ubrzanog napretka, sve kompleksnija i da traži sve veće znanje i investicije. To je, naravno, jako teško ispratiti, osim ako vam IT nije primarna delatnost.

S tim u vezi, pružamo usluge, od pristupa internetu i umrežavanja poslovnica, preko održavanja IT opreme i isporuke klaud servisa, do podrške za sve segmente. Dodatno, naš programerski tim nam omogućava da ove segmente povežemo u integrisanu celinu i da pružimo optimalno rešenje klijentima po sistemu „ključ u ruke“. Možda je najbliži opis NetCasta ono što se na Zapadu zove „Managed IT provajder“.

Inače, naš tim čini oko 60 ljudi, od kojih je skoro 50 inženjera i administratora.

eKapija: Šta je to što NetCast izdvaja od konkurencije na tržištu?

– Definitivno to što pružamo usluge po managed principu, odnosno što pružamo sve servise na mesečnom nivou, bez potrebe za investiranjem. I neograničena podrška, naravno.

S obzirom na to da smo produžena ruka internog kompanijskog IT-a i da smo partner biznisu, verujemo da je negovanje odnosa ključ uspeha. U tom smislu je stručna i profesionalna podrška izuzetno bitna. Ali o tome svi pričaju. Ono što se mi trudimo jeste da budemo proaktivni u svim segmentima tehničke podrške i na tome kontinuirano radimo.

Tekst originalno objavljen na portalu eKapija.