FAQ

Česta pitanja i odgovori

NetCast Cloud

IT održavanje računara, uređaja i servera

IT Security

NetCast Cloud

Šta je Cloud tehnologija?

Cloud je sistem za isporučivanje IT resursa i aplikacija na daljinu putem Interneta gde se na sigurnom mestu (Data Centar) nalaze svi vaši podaci, programi, aplikacije, web sajtovi i mejlovi koji su vam dostupni u svakom trenutku, a da pritom ne opterećuju računare i IT sistem vašeg preduzeća i smanjuje vaša kapitalna ulaganja i mesečne troškove preduzeća za IT.
Trendceo IT je ili već ili je u procesu ili će uskoro migrirati na Cloud tehnologiju.

Kako se koristi Cloud?

Vrlo jednostavno! Vaši podaci, programi, aplikacije, web sajtovi i mejlovi su vam dostupni isto kao da se nalaze na lokalnom serveru u vašem preduzeću.

Da li bi Cloud pomogao u mom poslovanju?

Da, svakako! Korišćenjem Cloud tehnologije smanjujete IT troškove svog poslovanja, ubrazavate komunikaciju i poslovne procese a pri tom su vam dostupni svi podaci vašeg preduzeća u svakom trenutku gde god da se nalazite.

Da li moram da ulažem dodatno u infrastrukturu za Cloud?

Ne, nema nikakvih dodatnih ulaganja! Sve resurse iznajmljujete na mesečnom nivou i koristite ih onoliko koliko vam treba i bez bespotrebnih ulaganja u kapitalnu IT opremu i resurse. Troškovi iznajmljivanja Cloud-a prate i rast vašeg poslovanja!

Da li treba prethodno da nešto uradim ili pripremim da bih prešao na Cloud?

Ne! Sve možete da prepustite našem stručnom NetCast Cloud osoblju.

Koji nivo podrške nudite za Cloud servise?

Možete izabrati različite nivoe podrške u skladu s vašim potrebama. Pored standardne podrške nudimo vam i napredni nivo podrške putem Managed Cloud usluge.

Kako komuniciram sa NetCast Cloud podrškom?

Putem Sistema za podršku korisnicima (ticketing) koji je vrlo jednostavan i intuitivan za korišćenje. Za podršku putem telefona i emejla smo dostupni 24 / 7 / 365.

Da li nudite obuku za korišćenje Cloud-a i instaliranje mojih aplikacija na Cloud?

Da, svakako! Osnovna obuka sa uputstvima za vaše zaposlene se podrazumeva od strane našeg stručnog NetCast Cloud osoblja. U okviru naše Managed Cloud usluge uključena je instalacija vaših aplikacija na NetCast Cloud.

Da li imam smanjenu kontrolu upravljanja nad svojim podacima?

Ne, nikako! Vaši podaci su vam dostupni u svakom trenutku gde god da se nalazite i na vaš zahtev možete upravljati sa njima (dodavati, brisati, organizovati…).

Koliko domena mogu da hostujem na Cloud?

Praktično neograničen broj domena.

Koja je dostupnost vašeg Cloud-a?

99.98% dostupnost usluge (SLA ugovor).

Gde se geografski nalaze moji podaci?

U centru Beograda, u našem NetCast Data centru izgrađenom po najvišim svetskim standardima, sa brzim i lakim pristupom od strane korisnika i sa vrlo pojednostavljenim procedurama.

IT održavanje računara, uređaja i servera

Šta mi treba za IT u preduzeću?

Neophodan vam je kvalifikovan i dostupan tim, one contact point (da znate koga odmah možete da pozovete) i brza stručna reakcija koja će da vam reši problem.

Koje su najčešće IT greške?

Nedovoljno znanje menadžmenta i zaposlenih o raznim IT oblastima; precenjena pouzdanost IT opreme u preduzeću; pogrešno postavljen IT sistem u preduzeću; neoprezni pristup proceni ukupnog IT rizika preduzeća i mogućim nepredviđenim troškovima; neprepoznavanje i trenutno otklanjanje banalnih i sitnih problema od strane zaposlenih što vodi u njihovu zavisnost prema IT osobi ili odeljenju i usporava radni proces; oslanjanje za IT podršku na “dečka iz komšiluka”…

Koje su IT zablude?

  • IT je nužno zlo a ne realna potreba.
  • Banalizacija IT struke – od toga da „to svako može“ pa do toga da je IT svemoguć.
  • IT sistem je skup i komplikovan – nije ako ga IT profesionalci prilagode potrebama vašeg preduzeća.
  • „Meni IT ne treba, ja imam malo preduzeće!“ – svim preduzećima je potreban profesionalna IT podrška, samo je bitno da za mala preduzeće IT podrška i malo košta.
  • “IT ne može da održava na daljinu!” – naravno da može i to podjednako dobro kao da IT osoba sedi pored vas u kancelariji! Zato su naši IT paketi i vrlo povoljni na mesečnom nivou.

Koji su najčešći problemi u IT-u malih preduzeća?

Nedostatak svesti o IT potrebama, mogućem riziku i dodatnim troškovima za poslovanje preduzeća ukoliko IT sistem nije optimizovan; lose nabavljena, iskonfigurisana i dimenzionisana opreme znatno poskupljuje održavanje; preskupo za preduzeće je da investira u “pravu” IT opremu; “dečko iz kraja” koji se često menja a i dosta je nepouzdan;

Da li je komplikovano i skupo?

Za IT stručnjake nije komplikovano već je izazov. Kada je IT rešenje napravljeno i podešeno prema potrebama preduzeća, onda je to najjeftinije ulaganje koje postoji. Uvek je skuplje kada preduzeće ne radi i ne može da zarađuje zbog npr. izgubljenih podataka, cyber napada, kvarova opreme i sistema…

Kako to funkcioniše? Interaktivno i daljinskim putem.

Interaktivno i dalljinskim putem uz proaktivnu podršku. Zahvaljujući sistemima koje koristimo i procedurama koje smo razvili mi često znamo za IT problem i pre nego što klijent sazna za njega i zasmetamu u redovnim poslovnim procesima i aktivnostima.

Koliko će da me tačno košta mesečno?

Računaljka.

Koliko mene sada košta moj IT?

Računaljka.

Ko će to da mi uradi?

Naše stručne kolege IT inženjeri.

Koje ću koristi da imam?

Svoje vreme usmeravate samo na svoj primarni biznis. Mi preuzimamo odgovornost da vaš IT funkcioniše. IT je rešen!

Kada mogu da oslonim na Vas?

Održavanje je kontinuirano, i podrazumeva stalnu dostupnost tima koji je zadužen za održavanje kao i za nove zahteve.

Koliko dobijem čega?

Dobijate naše IT znanje i veštine koje posedujemo. Sigurni smo da ćete znati dobro da ih iskoristite.

Redovno koristim back-up i ne moram da brinem o svojim podacima?

Back up ne čuva podatke od krađe ili ransomeware-a. Pravilo “3 2 1” je jedini način za potpunu sigurnost poslovnih podataka vašeg preduzeća.

Zašto bi neko napao baš moju firmu? Verovatnoća napada i štete.

Pitanje nije „Da li…? i Zašto bi?“ nego „Kada?“.
Napade rade mašine, a cilj je napasti što više kompanija tako da su sva preduzeća moguća meta cyber napada. Verovatnoća napada na vaše preduzeće je praktično 100%, i zavisi samo koliku će vam štetu prouzrokovati ukoliko niste ništa preduzeli po tom pitanju, tj. ukoliko niste dovoljno dobro zaštitili IT sistem svog preduzeća.

Šta da radim ako im ne radi kancelarijski računar? Računari uglavnom ne rade kako treba a ne da su baš neispravni.

Ispravni računari uglavnom ne rade kako treba. Najbolje je obratiti se NetCast IT podršci kojoj je jedini zadatak da omogući kvalitetan i nesmetan rad računara i opreme vašeg preduzeća. Neprekidno i sigurno poslovanje se omogućava jedino konstantnim održavanjem tj. servisiranjem rada svih radnih stanica.

Šta da radim sa podešavanjem?

Pozovite našu NetCast IT podršku i naše kolege će sve podesiti.

Koje su vam reference?

Naša najbolja referenca je preporuka našeg zadovoljnog korisnika, kao i ogromno iskustvo koje nam pomaže da brzo i efikasno radimo svoj posao.

Da li da za vaše IT pakete dobijem sve?

Paketi smo napravili na osnovu rezultata analiza i istraživanjima o IT potrebama raznovrsnih preduzeća tako da sigurno pokrivaju najveći broj IT potreba i zahteva koji su vrlo sličnim vašim. Ukoliko zajedno procenimo da ima potrebe dodatno ih menjati, uradićemo to.

Da li mogu da se potpuno oslonim na NetCast podršku?

Da, naravno! NetCast je kompanija koja se specijalizovala za ovu vrstu usluga i podrške. Neprekidno poboljšavamo i razvijamo timove, opremu i alate koji nam pomažu da budemo vrhunski u svom poslu.

Ko je taj lik što će meni da radi IT?

Upravo je to prednost rada sa nama, jer je umesto “lika” tu ceo tim inženjera koji preuzima odgovornost da IT radi.

Vreme reakcije vaše podrške?

Reakcije su proaktivne i trenutne. Maksimalno vreme reakcije koje se ne sme prekoračiti je definisano SLA ugovorom.

IT Security

Da li je dovoljan bilo kakav sofver za zaštitu?

Kompletna zaštita je kombinacija više softversko-hardverskih rešenja u kombinaciji sa zaposlenima (njihovom svešću i obučenosti).

Da li je USB prenos podataka opasan za IT sistem u preduzeću?

Jeste, ali uz pravilnu upotrebu, obučenost i korišćenje softwarskih alata, može biti koristan. Zaštita za USB uređaje, kako ne bi bili način za širenje cyber zaraza, je sastavni deo naših rešenja za preduzeća. Takođe, u mogućnosti smo da kontrolišemo upotrebu USB uređaja kako bi sprečili i fizičku krađu informacija (tzv. Device control funkcija koja je dostupna već u osnovnom paketu security servisa).

Da li znate da 10% firmi ipak plate napadačima da prestanu s napadima ili da im povrate podatke?

3 biliona $ je bila vrednost takvih transakcija u 2018!

Šta mi preporučujete?

Redovno održavanje i Cyber zaštita uz naše NetCast IT pakete za mala preduzeća. (primer automobila i IT-a u preduzeću) Računaljka.

Niste pronašli odgovor?

Pošaljite nam E-mail:
pitanja@netcast.rs
ili nas pozovite:
011 422 64 64